Friday, June 3, 2011

SiapakAH ORANG yang ALLAH cintai

SiapakAH ORANG yang ALLAH cintai?.
1- ORANG YANG BERTAQWA. Allah berfirman yang bermaksud: " Sesungguhnya Allah menyukai orang yang bertaqwa." (Surah al-Tawbah 9:4)
2-ORANG YANG CEPAT-CEPAT BERTAUBAT. Allah berfirman yang bermaksud;" Sesungguhnya Allah menyukai orang yang bertaubat dan menyukai orang yang menyucikan diri."(Surah al-Baqarah 2:222)
3-ORANG YANG ADIL. Allah berfirman yang bermaksud;"Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berlaku adil." (Surah al-Mumtahanah 60:8)
4-ORANG YANG BERTAWAKAL. Allah berfirman yang bermaksud;"Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang bertawakal kepadaNyal." (Surah aAli 'Imran 3:159)
5-ORANG YANG BERBUAT KEBAIKAN. Allah berfirman yang bermaksud;" Dan berbuat baiklah, kerana sesungguhnya Allah menyukai orang yang berbuat baik." (Surah al-Baqarah 2:195)
6-ORANG BERJUANG PADA JALAN ALLAH.Allah berfirman yang bermaksud;" Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang pada jalanNya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh." (Surah al-Saff 61:4)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: