Saturday, July 23, 2011

21 + 21 + 21 = 63

21 + 21 + 21 = 63
by Chan Ho Nam on Saturday, September 25, 2010 at 12:02am
Dengan namaMu..
Ya Malik..
Raja atas segala raja² yg bkuasa..
Yg Maha berkuasa melebihi mereka² yg telah berkuasa,sedang berkuasa ataupun akan bkuasa...
Jika telah KAU aturkan bagiku 21tahun diawal penitianku dlm titian hdup selama dan sejauh ini penuh dgn dosa dan noda..
kesilapan demi kesilapan yg tak serik olehku yg telah aku lakukan..
maka jadikanlah 21thun awalan ini sebagai pelajaran dan pengajaran yg akan menjadikan diri ini hamba yg lbih baik dlm menempuh liku² sebelum bertemuMU..
Kemudian...
Jadikanlah bagiku..Tunjukilah jalanku..Bimbingilah diriku..agar di 21thun lg selepas ini..
dipertengahan hayat mendatang yg munkin KAU takdirkan untuk diri ini penuh dgn ilmu² MU..
Agar bertambah ketaatan dan ketaqwaanKu dlm bersujud mempersembahkan syukurku padaMu..
Benar...
Aku tersungkur lalu jatuh mencium kekalahan pada awalan perjalanan dan penitianku di pentas dunia ciptaanmu..
1001 kesilapan yg berulang² aku lakukandlm sedar maupun keliru tanpa jemu...
Maka datangkanlah di 21thun yg mendatang pabilaku dipertengahan hidupku dgn ilmu²MU yg mampu mengukuhkan imanku..
meneguhkan keperibadian ku..
Dan akhirnya,jadikanlah bgku 21thun lg ditahun akhirku melayari sisa hidupku dgn teguh dlm agamaMu..
Tidak mudah goyah dgn apapun..
Jadikanlah hati ini diketika itu hati yg selalu merinduMu..
Izinkan diri ini mencicipi sedikit dr air rahmatMu..
Gantikanlah cintaku kpd duniawi pada ketika ini dgn cinta yg luhur kpdMu..
Maka dgn demikian lengkaplah 63thun hayatku yg ingin aku akhiri sebagaimana KAU akhiri usia kekasihMu yakni MUHAMMAD s.a.w..
Aku tersadung lalu tersungkur jatuh dipermulaanku..benar..
tp aku berharap dapat aku akhirinya sbgimana pencintaMu mengakhiri hidup mereka..
mereka mengakhirinya dgn cahaya yg mampu menyinari sebahagian ciptaanMu yg lain..
Sungguhpun telah aku telah runtuhkan kesucian agamaMu dipermulaanku..
akan tetapi inginku sudahinya dgn teguh dipundakku kalimah..
LA ILAHA ILLA ALLAH, MUHAMMADUR RASULULLAH!!
Ahli keluargaku yg tercinta,abg²,kakak²,adik² dan teman² seperjuanganku..kalian kekuatanku..
kalian pembakar semangatku..
bencilah seadanye yg selayaknye pelaku dosa dibenci dan dihinakan..
akan tetapi janganlah kalian meninggal doa untukku setiap kali kalian menadahkan tgn ke langit menghajati sesuatu..
kaitkan aku dlm doamu..munkinkah?
aminn....


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: