Wednesday, May 14, 2008

4 terbunuh heli terhempas


Helikopter terhempas, empat terbunuh di Ottawa, Kanada

OTTAWA: Sebuah helikopter terhempas sebelum terbakar menyebabkan juruterbang, dua penumpang dan seorang pelajan kaki terbunuh di bandar Cranbrook, barat Kanada, di sini, semalam. “Juruterbang, dua penumpang dan seorang orang awam terkorban dalam kejadian ini," kata Jurucakap Majlis Keselamatan Pengangkutan, Bill Yearwood. Saksi memberitahu akhbar tempatan bahawa helikopter terbabit kelihatan berpusing beberapa kali sebelum enjinnya tercabut dan gugur kira-kira 30 meter ke bumi.
“Helikopter itu terus terbakar dan semuanya hangus," kata Cranbrook. Helikopter jenis Bell 206 Jet Ranger itu disewa oleh BC Hydro, syarikat utiliti elektrik kerajaan untuk memeriksa rangkaian tenaga di kawasan berhampiran. - AFP
sangkakala: 4 terbunuh akibat injin tercabut dan gugur 30 meter kebawah.pernah diriwayatkan bahawa malaikat maut (mm) mengadu pd allah swt yg pada pandangannya beliau akan dipersalahkan akibat mencabut nyawa makhluk.tapi allah swt berfirman teruskan usaha sebab mereka tidak akan menyalahkan mm.ini kerana setiap kali kematian berlaku yg akan dipersoalkan ialah sakit apa,bila sakit,sebab itu sebab ini.jadi mereka tak menyebut pun nama mm.jadi jangan risau teruskan lah mencabut nyawa.wallahualam.

No comments: