Monday, May 5, 2008

penduduk hukum mati buruh


Penduduk 'hukum mati' buruh
KANGAR 4 Mei - Seorang buruh mati selepas dipukul lebih 20 penduduk kampung kerana disyaki me- ngintai dan mencabul seorang kanak-kanak perempuan di Kampung Belakang Kilang Ais, Kuala Perlis di sini.
Dalam kejadian kira-kira pukul 10 malam tadi, Hatib Leman (gambar), 35, yang cedera parah dikejarkan ke Hospital Tuanku Fauziah di sini dan disahkan meninggal dunia pukul 3.45 pagi ini.
Difahamkan, kejadian itu berlaku ekoran dakwaan seorang kanak-kanak perempuan kononnya dia dicabul oleh lelaki berkenaan kelmarin.
Isteri mangsa, Fazilah Muhammad, 31, berkata, dia, suami dan lima anaknya sedang menonton televisyen ketika lebih 20 penduduk kampung masuk ke dalam rumah dan memukul suaminya.
"Saya meminta mereka membuat laporan polis jika betul dia disyaki me- ngintai dan cuba mencabul kanak- kanak perempuan itu, tetapi mereka tidak mengendahkan permintaan saya. Saya juga ditendang di perut," katanya.
Fazilah memberitahu, seorang jiran telah menghubungi polis yang tiba 10 minit kemudian, menyebabkan kumpulan lelaki itu melarikan diri.
Ketua Polis Daerah Kangar, Supritendan Yusof Mohd. Diah ketika ditemui mengesahkan kejadian itu.
Beliau berkata, lelaki berkenaan dipercayai melakukan sesuatu yang tidak disenangi penduduk kampung terbabit.
"Ketika polis tiba di tempat kejadian, mangsa berada dalam keadaan tidak sedarkan diri dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Fauziah untuk dirawat, tetapi kemudian meninggal dunia. Susulan kejadian ini polis menahan enam penduduk kampung itu bagi membantu siasatan," ujarnya.
Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar di talian 04-9082334 atau mana- mana balai polis bagi membantu siasatan.(utusan malaysia)
sangkakala: 20 orang lawan 1 orang.undangx negara tidak lagi diyakini oleh mereka.apa boleh buat sudah ajal simangsa.siapa yg betul dan yg salah sudah tidak bererti lagi kerana 1 telah meninggal dan 6 lagi sedang disiasat.

No comments: